onsdag 16 maj 2012


Idag har jag fått besked som i allra bästa fall kan leda till något mycket, mycket bra. Vi får hålla tummarna, helt enkelt. Annars har jag njutit av att det varit sol och inte blåst som sjutton och jobbat såklart. Haft genomgång med eleverna om demokrati och diskuterat massor, oj som jag älskar klassrumsdiskussioner.

Nu blir det långhelg. Fyra dagar tillsammans. Jag försöker fundera igenom vad vi ska göra med vårt vardagsrum, detta rum där allt vårt kaos samsas i en endaste röra. Vi måste nog köpa en ny soffa tänker vi, men vet inte riktigt vad vi vill ha.


I rabatten har det äntligen börjat spira. Och penséer behöver jag tydligen inte köpa för de har sått sig själv i min rabatt.  Nu längtar jag bara efter att sätta frön och odla sallad och rädisor i pallkragen och att få skörda solvarma tomater på balkongen. Sommaren, kommer du i år?

Inga kommentarer: