torsdag 19 januari 2012

Går omkring i en bubbla just nu. Fick utlåtandet "deprimerad" av läkaren men skalan man skattar efter visar egentligen inga såna tendenser. Själv känner jag mig inte deprimerad heller, men vad spelar det för roll vad man säger själv? Jag är bara trött. Så jävla trött. Sen har jag ont, och där ska vi väl börja nysta framöver. Med sjukgymnast och röntgen av armar och annat. Eftersom jag själv är gravt hypokondrisk har jag efter att själv ha ställt diagnoser såsom utmattningssyndrom (troligt), fibromyalgi (kanske inte heller otroligt) och nu senast MS har jag nu gett mig själv totalt google-förbud. Gah. Den här känslan av att inte ha en aning varför man mår värre än räv, det är nog det värsta av allt.

Till råga på allt har allergibarnet nu fått astma också och inhalerar till höger och vänster. Sjukdomar till trots är jag någonstans ändå glad, tänk vilket helvete detta vore om jag inte hade dessa tre personer i mitt liv? Min lilla familj.

2 kommentarer:

Malin sa...

Å det känner jag igen. Jag har ju haft MS i höst också. Jo, jag hade ju en släng av fibromyalgi också! Ett tag var det hjärntumör och också en tumör i tarmen.

Efter många koller visar det sig bara att det bara blir en ond cirkel av onda tankar. Jag är frisk, men trött.

Kram! Det kommer bli bättre!

lb sa...

Älskade älskade vän! Att vi ska vara så lika du och jag? Ska vi peppa varandra att komma ur denna hypokondri? Har nog läst sönder mina ögon på google om allt var bröstcancer heter just nu.

Egentligen är det ju konstigt att man lever, med tanke på alla farliga sjukdomar och krämpor jag haft de senaste åren, hahaha! ;-)

STOR kram och mycket kärlek!
Vi kommer att skratta åt det här tillsammans om några år, det lovar jag <3