måndag 30 juli 2012

Familjeveckan slut.

En liten sketen vecka ledigt tog vi oss i år, det kändes verkligen som att vi behövde det. De flesta åren under tiden som maken studerat har vi inte haft någon gemensam semester alls. Hur som, nu är veckan slut och det känns ju dödstrist men vi har haft det sjukt bra ändå.

Vi drog iväg till Junsele för besök av djurparken och eventuell loppisturné när vi ändå var i farten. Djurparken hade vi hört mycket gott om och jag får tyvärr säga att det var lite utav en besvikelse att komma dit och inse hur himla litet det var. Okej att djuren kanske var lite mer "spännande" än de Lycksele djurpark har att erbjuda. Men själva parken var liten, liten och på "leklandet" fanns INGENTING som barnen kunde göra gratis utan allt kostade pengar. Nu fick de åka och pröva massor av saker ändå, men jag tycker ändå att det är helt bakvänt när man inte ens kan bjuda på en tur i hoppborgen.


Lite loppis blev det ändå, om än inga solklara fynd. Finns de förresten här i norr? Tycker det är helt galna priser allt som oftast.


Ett fat, två djupa tallrikar och en assiett från Rörstrand fick följa med hem. Och nu i helgen blev det en keramiktavla från Jie och ett spetsfat ur Gefyr, Gustavsberg.

Annars går allt på högvarv, inombords. Jag vet inte hur något kommer att bli och det gör mig stundvis kallsvettig och spyfärdig. Detta är alltså saker som rör min sjukskrivning/icke sjukskrivning. Den som lever får se.

Inga kommentarer: