torsdag 9 augusti 2012

Om hjärtats lätthet.


Senaste veckorna har mitt hjärta varit tungt, så tungt. Semestern närmade sig slut och klumpen i magen växte för var dag. Inte för att jag inte hade ett jobb att gå tillbaka till - utan för att jag faktiskt kände att det arbete jag hade inte var det bästa för mig. Inte med tanke på vare sig stress, avstånd eller bästa möjliga personliga utveckling.

Som på beställning vändes allt plötsligt upp och ner. Och nu har jag fått precis det jobbet jag velat ha sedan jag klev in på lärarutbildningen den första dagen för nio år sedan. Nu är jag där. Jag är den som blev vald och vet ni vad? Det känns alldeles magiskt härligt! Mitt hjärta känns lätt, som en fjäder!

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Stort grattis - och så skönt! Hoppas det blir riktigt bra, kul och spännande (och att stressklumpen inte kommer tillbaka)!