lördag 14 april 2012

Påsklovet

Påskhelgen firade vi på hemmaplan. Det var sjukt skönt att ta dagen som den kom och inte ha någon direkt plan. Ett och annat mandelägg slank ner och solen sken.


Vi köpte spanska och belgiska jordgubbar och konstaterade att de spanska smakade mer jordgubbe än de belgiska.


Vi dukade upp och premiärgrillade. Och åt ägghalvor, såklart för det var ju påsk.


Ett par varv på secondhand-ställena blev det och till min trädjurs-samling kom tre små apor.


Det har varit rätt så rörigt får jag säga då alla tycks lägga sina saker på varje ledig yta. Och påskliljorna blommade först efter själva påsken.


Min fina son tyckte att jag behövde lite blommor, och vem gör inte det alltid?

Sen tog jag fram mina knallrosa skor för att det ju är vår. Sen började det att snöa, igen.

På måndag sista veckan av arbetsträning, sedan börjar jag faktiskt om att jobba. Hurra för det, om det går bra. Men det ska det väl?

Inga kommentarer: