söndag 22 april 2012

Nu börjar det.

I fredags var jag hos läkaren och fick ett s k positivt utslag på provet för streptokocker. Försök ta halsprov på en människa som knappt kan gapa, väldigt otäckt såväl för sköterska som patient får jag lova. Hur som, nu antibiotika som följd och jag mår såklart redan mycket bättre. Varför gick jag inte till hälsocentralen redan i onsdags när jag kände att det var på väg åt helskotta?

Hur som. Idag har jag klippt luggen och låtit barnen leka sig blöta i vattenpölarna på gården. Vi drömmer om det där egna huset som vi ju så gärna vill ha, det vore skönt om det fanns där på hemnet snart, ropande på en familj på fyra.

I morgon jobbar jag min första dag sedan jag gick på julledigt i december. Det känns underligt, pirrigt och såklart oerhört härligt. Äntligen. För faktiskt känner jag mig ju faktiskt (nästan) som folk ibland. De dagarna blir hela tiden fler och fler.

Hoppas att ni haft en fin helg!

1 kommentar:

Chula sa...

Härligt att det går framåt. Det gör det inte för mig.