fredag 3 februari 2012

Bilder från en fredag.


Rätt som det var gick vi från mes-vinter runt nollan till riktig vinter runt -20. Man kunde ju dock tro att det blivit minst -35 med tanke på köldchocken.


Förra helgen var min mamma här med lite saker som stått i hennes hus (hon har ju flyttat) därav bland annat en minibyrå med Pettson och Findus. Jag önskar att jag hade målat den själv, men det är en australiensare som hjälpte min pappa att byta tak på logen en gång för många många år sedan. Fantastisk är den.


Sen ett gammalt skåp som slukar precis allt jag inte vill ha drällande kring hela stället. Pussel, pärlor, kokböcker, brödrostar och andra mackapärer. Nu är bara frågan ljusrosa eller turkos? Såklart finns en skåpdörr till andra sidan också, men beslagen behöver lagas litet.


Vår lilla astmatiker har fått raket-medicin och även om Storebror knappast är avundsjuk på andningsbesvär eller hosta så är han avundsjuk på själva medicinen. Vem vill inte ha en raket, liksom?

1 kommentar:

lb sa...

Fina bilder, älskar ditt skåp! Är det okej om jag tar det istället? ;-)