torsdag 1 september 2011

HOST!

Efter smärta i bröstkorgen och hosta som gjorde ont ända ner i tårna uppsökte jag idag läkaren. Någon start på lunginflammation och med mig hem i kassen hade jag antibiotika och hostmediciner för dryga femhundringen. Vilket rån. Och om detta är början till lunginflammation hoppas jag verkligen att jag aldrig behöver vara med om det "på riktigt".

Det satt verkligen långt inne att bestämma att jag inte kunde gå till jobbet. Man känner sig så förbannat skyldig och det är ju inte precis rätt läge att vara borta precis nu - i terminsstarten men vad gör man? Nu hoppas jag bara att medicinerna gör susen och att jag är tillbaka på måndag. Tills dess tänkte jag tvinga mig själv att vila, dricka te och ha fötterna i högläge, hur det går återstår att se.

Idag firar vi bröllopsdag dessutom, finfint firande må jag säga.

Inga kommentarer: