torsdag 4 augusti 2011

Saker man inte borde störa sig på.

Egentligen fattar jag inte varför jag envisas med att inte helt enkelt blockera människor vars statusuppdateringar på fejjan gör mig irriterad. Det kan vara långa haranger om vad som låg i deras jäkla konsumvagn eller hur många ärtor deras unge åt till lunch. Gärna beskrivningar i stil med "först åt jag lunch, sen gick jag ut och där surrade en fluga mig i örat och det var ju störande. När jag varit ute i femton minuter gick jag in och tog en kopp kaffe, i den hade jag 2 cl lättmjölk". Vad svarar man på det liksom?

En annan sak som för mig hör samman med ganska osäkra individer är att berätta vitt och brett hur mycket de älskar t ex sin man, sin fru eller sina barn. Är det inte ganska oskrivet och självklart? Jag räknar någonstans helt kallt med att folk fattar och förutsätter att jag älskar mina ungar, mer än allt annat så varför skulle jag berätta om det för folk? Det är ju så självklart.

Om det nu inte vore för all information man faktiskt tycker om att ta del av så skulle man nog lämnat för länge sen!

1 kommentar:

Offe sa...

Åh vad jag håller med dig!
Bara just därför har jag nästan helt slutat att statusuppdatera själv (för tillfället iaf ;), för jag är så less på folk!
Sen kan man ju välja bort vissa personers statusuppdateringar, och det är mer än en jag gjort det på kan jag tala om...

Kram & tack för nya bloggadressen!