lördag 12 januari 2013

Om nyårslöftet.

Jag har egentligen två nyårslöften det här året. Att träna, ditt och datt har jag försökt förut men har liksom alltid kommit av mig en stund efter vägen då jag inte tyckt att det varit kul att ha hetsen på mig att jag promt skulle träna låt säga, 3-4 pass i veckan.

Mitt första löfte är en köpfri månad, denna januari. Förutom mat och sådana nödvändigheter då. Och jag känner mig sjukt frestad OFTA men samtidigt känns det fint att reflektera över sin egen konsumtion. För i ärlighetens namn köper jag nog ofta mer saker än jag egentligen behöver.

Mitt andra, och största löfte är att jag ska göra saker som jag mår bra av. I detta ingår också träning, och det har blivit mycket av det i det senaste men enbart för att jag själv har känt lusten och för att jag känner att det gjort mig både nöjd, glad och pigg. Utöver det tid för att läsa böcker, tid att vara helt ensam och ta bort den mat som fått mig att må dåligt. Däribland mjölprodukter. Och socker, och det har gått över förväntan att faktiskt bara sluta med det rätt av, antagligen för att jag känt länge nu att dessa saker får mig att må dåligt.

Har ni några nyårslöften?

Inga kommentarer: