tisdag 1 januari 2013

Hej där, 2013.

Jag har tänkt mycket på det här med bloggens vara och icke vara. Eftersom jag helt utan förvarning sket i att skriva på flera månader finns det kanske inte längre kvar någon som läser heller (?). Hur som helst, har haft en hektisk höst men massor av jobb, glädje och framför allt pepp. Pepp på livet.

Förra året började som skit rentav med sjukskrivning, utmattning och diffusa symptom. Sedan ordnade det upp sig när jag tog mig i kragen och slet mig loss från min förra arbetsplats och stressen och pressen som hörde till den. Nu mår jag toppen på jobbet och längtar efter att gå dit igen efter julledigheten. Det är som att livet sakta men säkert återvänt till mig.

Senaste dagarna har t o m lusten att börja träna igen återvänt. Jag har tränat kondition flera dagar i rad och har t o m bokat in ett pass på gymet i veckan. Det känns bra. Inte enbart för att jag har fler bilringar än jag mår bra av, utan för att jag faktiskt känner peppen och orken. Att nu jäklar. Så all träningspepp som finns kan nog behövas framöver! Nu tänkte jag bli stark, både fysiskt och mentalt.

Och såklart, gott nytt år till er som eventuellt kommer över det här inlägget.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Kul att se livstecken! God fortsättning!

Linda Hamrin Sundkvist sa...

Heej! Jag följer dig!!