tisdag 4 oktober 2011

Hemma hos oss.

Romantiken spirar. I den här familjen sover ungarna och föräldrarna jobbar med sitt med varsin laptop placerad i knät. Tiden. Under veckorna ser det mest ut som såhär. Hämtning, middag, intensiv-umgås med barnen innan de ska sova, sedan plugg/jobb och sen måste man själv hoppa isäng för att orka med hela baletten även dagen efter. Ibland undrar jag hur alla andra heltidsarbetande människor får det att gå ihop? Jag tycker inte att det finns någon fritid alls i princip just nu. Är det bara jag?

3 kommentarer:

Malin sa...

Långt ifrån bara du...

lb sa...

Nä, det är nog väldigt vanligt att det är så. Ännu "roligare" blir det om en i äktenskapet dessutom jobbar helger och kvällar och pluggar heltid samtidigt. Usch vad jag lät grinig nu ;)

Linda (honeyflowers) sa...

Du e inte ensam!! Ändå jobbar jag 80% dvs är ledig en dag i veckan men nån fritid har jag inte ändå. Den dagen jag är ledig är ju barnen hemma med mig så då är jag ju med dem...blir nog lite bättre om några år..