onsdag 27 februari 2013

Det började med en hiskelig kroppsvärk och halsont. Streptokocker tänkte jag direkt och såg framför mig hur vi skulle ligga däckade hela familjen i år igen. Nu verkar halsontet släppa mer och mer men kvar är kroppsvärk och temp till gränsen på feber. Tillräckligt för att man ska känna sig rastlös när man ligger till sängs och tillräckligt för att man ska få yrsel och bli urslut om man (när man) tillslut väljer att resa sig och försöka få något gjort. Måndagen sov jag bort och igår, tisdag anslöt sig sonen och nu har jag sällskap med honom.

Vi dricker smoothies, kollar på smurfarna och han får spela fritt på paddan (känns sådär!). Nu återstår två dagar av arbetsveckan och jag skulle verkligen behöva vara där på fredag p g a viktigt möte, det verkar helt ärligt gå käpprätt för detta verkar vara ett segt elände.





Inga kommentarer: